27 października w klasie 1at podczas godziny wychowawczej, odbyło się spotkanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie prezentowali swoim koleżankom i kolegom książki, które uznali za godne przeczytania i polecenia. I tak: Sebastian K. zachęcił do przeczytania książki Ireny Jurgielewiczowej „Ten obcy” . To lektura szkolna, nad którą nie przechodzi się obojętnie, ponieważ zapada w pamięć i porusza emocje. Jakub Ch. przedstawił dwie antyutopie „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxley’a i „Rok 1984” George Orwella. Choć książki te nie są łatwe w odbiorze, to warto się z nimi zmierzyć aby poznać różne wizje świata i wyciągnąć z nich dla siebie właściwe wnioski. M. Skoczylas przyniosła z sobą książkę Stephena Kinga „Lśnienie”- znany na całym świecie horror dla ludzi o mocnych nerwach. N. Rabczak zaprezentowała aż 3 pozycje: bestseller z serii „Wodospady cienia” CC. Huntera ”Urodzona o północy”, „Czarną Madonnę” Remigiusza Mroza i „Słowika” Krystiana Hannah. Wszystkie te książki są z gatunku fikcji literackiej.
Wychowawca klasy Elżbieta Smela zaproponowała książkę „Bóg w wielkim mieście” – ciekawe wywiady na temat wiary przeprowadzone przez Katarzynę Olubińską ze sławnymi osobami, oraz pozycję niemieckojęzyczną „Der golden Sohn” dla chcących sprawdzić się w znajomości języka obcego.
Na spotkaniu była obecna także nasza pani bibliotekarka Krystyna Trojnar., która przyniosła ze sobą szereg pozycji zakupionych w ramach projektu związanego z Narodowym Programem Rozwoju Czytelnictwa m. in. „Papierowe miasta” Johna Greena, „Blondynka w Urugwaju” Beaty Pawlikowskiej, powieść „Król” Katarzyny Ryrych. Pani Krystyna zachęciła młodzież do częstszego odwiedzania biblioteki szkolnej, gdzie czekają na nich nowiutkie, pachnące jeszcze farba drukarską książki.
Godzina wychowawcza przeprowadzona w innej niż dotąd formie spotkała się z dużym zainteresowaniem uczniów z 1at, dzięki niej poznaliśmy trochę gusty czytelnicze zarówno uczniów jak i nauczycieli. Mamy nadzieję, że poprzez takiego typu działania wzrośnie poziom czytelnictwa w klasie.