7 lipca 2022

Nasi w Portugalii – relacja dzień po dniu

Dzień 15

10.07.2022
Ostatni dzień naszego pobytu w Portugalii, a zarazem naszego powrotu do Polski, minął bardzo spokojnie. Po śniadaniu, chętni mogli udać się do pobliskiego kościoła na mszę. Popołudniem udaliśmy się na ostatni obiad w Portugalii. Po posiłku wszyscy poszli do rezydencji sprzątać pokoje i pakować się do wyjazdu. Na lotnisko przyjechaliśmy około godziny 17. Czekaliśmy na samolot, który według rozkładu miał nas zabrać koło 20.30. Wyruszyliśmy w 4 godzinną podróż samolotem do domu. Na lotnisku w Krakowie czekał na nas bus, którym pojechaliśmy do Rzeszowa pod naszą szkołę, skąd udaliśmy się do naszych domów. Tak skończyła się wielka przygoda, którą mieliśmy zaszczyt przeżyć. Wszyscy będą mile wspominać ten czas spędzony na praktykach jak i czas wolny, w którym mogliśmy wzajemnie się integrować i odpoczywać. Przeżycie to zapamiętamy na zawsze!!!

Dzień 14

9.07.2022

Dziś był nasz przedostatni dzień w Portugalii, w którym całą grupą postanowiliśmy wybrać się na wyspę Troia. Czas tam spędziliśmy na odpoczynku, opalaniu się i podziwianiu widoków. O 14 wróciliśmy na obiad do Setubalu i każdy miał czas dla siebie już na miejscu, niektórzy poszli dalej opalać się na lokalną plaże, a niektórzy do hotelu odpoczywać po ciężkim tygodniu.

Dzień 13

8.07.2022

Dziś piątek, ostatni dzień naszych praktyk, fotografowie w ramach zadania udali się do firm współpracujących z euromind aby wykonać zdjęcia promujące. Elektronicy i elektryk zajmowali się pomocą pracownikom w ich obowiązkach, natomiast OZE odwiedzili swojego szefa i podziękowali mu za 2 tygodnie wspólnej pracy. Wieczorem spotkaliśmy się z naszą koordynatorką Malwiną i podsumowaliśmy cały wyjazd, dostaliśmy również certyfikaty ukończenia praktyk.

Dzień 12

7.07.2022

Dzisiaj elektrycy dzielnie wykańczali elektrykę w mieszkaniach do późna, a  fotografowie popłynęli w rejs i uwiecznili na zdjęciach delfiny  i uroki Setúbalu. Cała grupa skończyła też dzisiaj kurs języka portugalskiego.

Dzień 11

6.07.2022

Środa przywitała nas pochmurnym, mglistym porankiem. OZE oraz elektryk i elektronicy kontynuowali pracę która rozpoczęli wczoraj, pomagając w montażu instalacji oświetleniowych. Dla fotografów był to bardzo intensywny dzień. Jedna grupa pracowała w studiu fotograficznym w Amorze, wykonując zdjęcia katalogowe. Pozostałe dwie grupy odwiedziły miejscową restauracje Pedra e Sal, gdzie uczniowie wykonali sesję fotograficzną. To była świetna okazja do wzbogacenia wachlarza naszych umiejętności. Wieczorem, wszyscy spotkaliśmy się na zajęciach z języka portugalskiego. Nauczyliśmy się nowych zwrotów, a następnie wybraliśmy się na plażę aby utrwalić nowo nabytą wiedzę. Dzień zakończyliśmy kolacją i odpoczynkiem w naszej rezydencji.

Dzień 10

5.07.2022

Dziś fotografowie zajęli się obróbką zdjęć weselnych w programie lightroom oraz fotografią plenerową w pobliskim parku. OZE kontynuowało naprawę świateł w przyczepach, a elektryk i elektronicy montowali instalacje oświetleniowe. O 17:00 wspólnie udaliśmy się na następną lekcję języka portugalskiego. Na początku w sali powtórzyliśmy zagadnienia z pierwszej lekcji, a następnie wybraliśmy się na miasto, aby sprawdzić nasze umiejętności. Mieliśmy kilka zadań, jednym z nich było zapytanie przechodnia o drogę. Wszystkim zadanie poszło bardzo dobrze. Po lekcji udaliśmy się wspólnie na kolację.

Dzień 9

4.07.2022

Dzisiejszy dzień elektryk i elektronicy zaczęli przejazdem do miejscowości Aroeira na miejsce budowy restauracji. Przygotowywali tam instalacje elektryczną.
Część fotografów zajęła się obróbką zdjęć w studio, a reszta fotografią portretową w terenie. OZE w firmie naprawiali światła w przyczepach motorówkowych.
Następnie udaliśmy się na obiad, a zaraz po nim mieliśmy kurs języka portugalskiego.
Dzień zakończyliśmy podziwiając zachód słońca nad oceanem.

Dzień 8

3.07.2022
Dzisiejszy dzień zaczął się nieco pochmurnie . W planach na dziś mieliśmy się udać na plażę na wyspie Troia, jednakże niska temperatura, mocny wiatr oraz gęsta mgła zmusiły nas do zmiany decyzji. Przed południem chętni mogli udać sie na mszę do kościoła pod wezwaniem św. Juliana. Pozostali mogli odespać ciężki tydzień pełen nowych doświadczeń. Gdy wiatr ustał i zaczęło świecić słońce, na godzinę 13.00 udaliśmy się całą grupą na posiłek. Najedzeni po obiedzie mieliśmy czas wolny, w którym mogliśmy robić różne rzeczy. Niektórzy udali się na spacer pod górę do zamku, skąd można było podziwiać przepiękne widoki na ocean i Setubal. Inni poszli na pobliską plażę opalać się, a jeszcze inni jeździli hulajnogami zwiedzając miasto. Nie mogło zabraknąć również wyjścia do galerii Allegro mieszczącej się w północno wschodniej części miasta. Wieczorem wybraliśmy się na kolację, a następnie do rezydencji na odpoczynek. Tak zakończyliśmy dzień wolny, gotowi do dalszej pracy w nadchodzącym tygodniu.

Dzień 7

2.07.2002
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy o godzinie 9:00 podróżą do Lizbony. Korzystaliśmy z transportu miejskiego: pociąg oraz prom. Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z naszą koordynatorką Malwiną, która oprowadziła i zapoznała nas z historią i kulturą miasta. Po zakończeniu zwiedzania każdy z nas miał czas na indywidualny spacer po Lizbonie, który wykorzystaliśmy jak najlepiej mogliśmy. O godzinie 17:45 spotkaliśmy się przy promie i wróciliśmy na kolacje.

Dzień 6

1.07.2022
W słonecznym Setubal,
Kolejny dzień odszedł w dal.
Fotosy na plenerze się bawili,
Lub na kompie zdjęcia obrobili.
Elektrycy dziś zwiedzali,
Plaża, zamek i morze w oddali.
Oze kręcą światła w przyczepkach,
siedzą z głową w żarówkach i kabelkach.
Na koniec spotkanie z panią Malwiną,
Naszą koordynatorką bardzo miłą

– Remigiusz Miśków, Sebastian Naja

Dzień 5

30.06.2022
Kolejny słoneczny dzień w Portugali za nami. Fotografowie w ramach zadania z fotografii ulicznej odwiedzili okoliczny targ rybny. OZE zajęło się elektroniką w łódkach, a elektrycy pomogli pracownikom w ich obowiązkach.

Dzień 4

29.06.2022
Czwarty dzień za nami. OZE pomagali w naprawie maszyn, ⚡elektrycy wykańczali okablowanie domu, a fotografowie zapoznawali się bliżej ze studiem. A po obiedzie odwiedziliśmy miejscowy Forte de São Filipe.

Dzień 3

28.06.2022
Nasz wtorek rozpoczęliśmy od śniadania, a następnie każdy z nas wyruszył do swojego miejsca praktyk. Było to dla nas nie lada wyzwanie,ponieważ musieliśmy samodzielnie dostać się do pracy- busem lub pociągiem. Dzisiaj grupa OZE zajmowała się czyszczeniem części silników spalinowych jachtów, a fotografowie udali się na plener oraz pracowali w studio w Setúbalu. Elektrycy zajmowali się montażem instalacji. Po pracy spotkaliśmy się razem na kolacji, a następnie całą grupa udaliśmy się na spacer wzdłuż plaży.

Dzień 2

27.06.2022
Na start z rana po grupę elektryków i elektroników podjechał transport, który zawiózł ich na dzień zapoznawczy w miejsce praktyk. Fotografowie i grupa OZE mogła wypocząć trochę dłużej, ponieważ spotkania w firmach odbywały się po obiedzie. Wszyscy jesteśmy zadowoleni z miejsca praktyk. Wieczorem poszliśmy na kolację obserwując architekturę i krajobrazy Setubalu. Po wieczornym posiłku spacerowaliśmy po okolicy poznając miasto.

Dzień 1

26.06.2022
Rozpoczynamy podróż. O 10 wyruszyliśmy spod szkoly w kierunku Krakowa na lotnisko, skąd bezpośrednio mieliśmy lot do Lizbony. Lot niestety był lekko opóźniony, ale finalnie bezpiecznie dolecieliśmy na miejsce. Następnie z lotniska autobus zabrał nas do rezydencji w Setubalu. Dotarliśmy w nocy i wykorzystaliśmy resztę czasu na wypoczynek.