13 kwietnia 2023

Nasi na Cyprze

Nasza uczennica Marcelina Rykiel odbywała praktyki zawodowe na Cyprze w ramach Erasmus+.

Kilka słów relacji: “19 marca około godziny 5 pojechaliśmy z Rzeszowa do Katowic pociągiem, a następnie przejechaliśmy autobusem do Pyrzowic na lotnisko. W oczekiwaniu na samolot zapoznaliśmy się ze sobą, ponieważ byliśmy z różnych szkół i nie znaliśmy się wcześniej. Stanowiliśmy 8-osobową grupę, 3 dziewczyny i 5 chłopaków, o zróżnicowanych zawodach, informatycy, elektronicy, ekonomistka, architektka krajobrazu i fotografka. Przeszliśmy odprawę i około 15 wylecieliśmy na Cypr. Dolecieliśmy do Larnaki około 19 czasu tamtejszego. Potrzebowaliśmy godzinę, aby dojechać do naszego hotelu w Nikozji. Wieczorem zjedliśmy kolację i udaliśmy się na krótki spacer po mieście. Kolejne dni spędzaliśmy na praktykach w wyznaczonych firmach, a w czasie wolnym integrowaliśmy się grupą, chodziliśmy na spacery lub jeździliśmy na rowerach zwiedzając stolicę. Poznawaliśmy kulturę cypryjską, kosztowaliśmy lokalnych przysmaków, a także odbyliśmy kilka lekcji języka greckiego. Na weekendzie pojechaliśmy do Larnaki i Limassol. Spacerowaliśmy tam promenadami i plażami podziwiając piękne widoki nad Morzem Śródziemnym. Po dwóch tygodniach spędzonych na Cyprze, w nocy z 1 na 2 kwietnia wróciliśmy do Polski.