Wyjazdy do Hiszpanii

2 wyjazd - jesień 2019 r.

Dzień 1

Swoją podróż rozpoczęliśmy od wyjazdu do Krakowa o godzinie 10 rano. Wszyscy w cudownych nastrojach dotarliśmy na lotnisko o 13.30. Po sprawnej odprawie wylecieliśmy do Sevilli. W późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do rezydencji. Następnego dnia mieliśmy zaplanowaną wycieczkę do Faro.

Dzień 2

Nasz dzień rozpoczęliśmy śniadaniem ,a następnie wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do Faro. O 11 byliśmy już na miejscu. Wspólnie zwiedziliśmy miasto , a w czasie wolnym odwiedzaliśmy pobliskie sklepy z pamiątkami, restauracje i kawiarnie. Regionalne dania były pyszne a miejscowa ludność bardzo uprzejma i gościnna. O 14:00 udaliśmy się na plażę "dos Pescadores". Widoki zapierały dech w piersiach. Po kąpieli w oceanie wróciliśmy do Sevilli i tak minął nam 2 dzień pobytu w Hiszpanii.

Dzień 3

Trzeci dzień w Hiszpanii rozpoczął się od naszego pierwszego dnia praktyk zawodowych! Poznaliśmy przesympatycznego tutora - Laurenta , który zapoznał nas z harmonogramem pracy na te dwa tygodnie oraz zaprezentował plan projektu własnego loga. Podczas pracy nad własnym logiem olśniły nas inspiracje dzięki którym obudziły się w nas kreatywne pomysły. Po powrocie do rezydencji autobusem zjedliśmy szybko pyszny obiad i przygotowaliśmy się do wyjścia, do centrum Sewilli ukazującego nam przecudowne budowle , precyzyjną i elegancką architekturę , a palce choć na chwile nie odklejały się nam od spustów aparatu! Miasto zachwyciło nas także ludźmi , którzy byli radośni i pozytywni. Dziwiło nas ich podejście do życia, uciechy z drobnych rzeczy oraz przywiązanie do psów. Wracaliśmy kawałek tramwajem, a całą resztę drogi pokonaliśmy pieszo, podziwiając w tle pięknie oświetlone miasto.

Dzień 4

Dzisiejszy dzień spędziliśmy głównie na praktykach. Kończyliśmy projekty z dnia wczorajszego robiąc stronę internetową oraz uczyliśmy się robić Brief'a. Nasz tutor pokazał nam inspirujący spot reklamowy Gucci, który obudził w nas wiele kreatywnych pomysłów. Po zakończeniu praktyk wróciliśmy do rezydencji, a po pysznym obiedzie dostaliśmy czas wolny. Mieliśmy okazję spędzić czas w swój ulubiony sposób. Jedni rozkoszowali się upalnym popołudniem opalając się na tarasie, ciesząc towarzystwem charakterystycznych dla tego miejsca palm. Inni zwiedzali okolice naszego lokum, wczuwając się w ciepły i nieśpieszny rytm wesołego miasta.

Dzień 5

Dzisiejszego dnia na praktykach oprócz kontynuowania rozpoczętych wcześniej projektów mieliśmy zorganizowane spotkanie z dyrektorem kreatywnym firmy INNN, na którym były omawiane po kolei kroki tworzenia brief'u i organizacji kampanii reklamowej. Dzięki temu poszerzyliśmy wiedzę na temat agencji marketingowej. Gdy zakończyliśmy spotkanie wróciliśmy do rezydencji. Po chwili odpoczynku całą grupą udaliśmy się do "Setas de Sevilla" gdzie mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Po udanej sesji zdjęciowej na "parasolach" mogliśmy spędzić kilka chwil w urokliwych częściach miasta. Wyczerpani wróciliśmy do rezydencji.

Dzień 6

Dzisiejszego dnia podczas praktyk wyszliśmy na plener, gdzie robiliśmy zdjęcie produktowe. Podczas zajęć przyjechała do nas ekipa filmowa, która udokumentowała naszą pracę. Po udzieleniu wywiadów wróciliśmy do studia, gdzie zaczęliśmy odrabiać nasze zdjęcia. Gdy wróciliśmy do rezydencji mieliśmy czas wolny dla siebie, gdzie spędziliśmy miło czas na świeżym powietrzu oraz kończąc nasze zadania.

Dzień 7

Siódmy dzień naszego pobytu w Hiszpanii był dla nas odpoczynkiem po pierwszym bardzo udanym i owocnym w nowe umiejętności tygodniu praktyk. Pojechaliśmy autokarem do Kadyksu, tam najpierw zwiedziliśmy piękne zabytki, między innymi katedrę oraz teatr rzymski, a później próbowaliśmy tamtejszych przysmaków. Następnie udaliśmy się nad Ocean Atlantycki gdzie zakończyliśmy na dziś nasze poznawanie Hiszpanii relaksem na słonecznej plaży. Po udanym dniu wróciliśmy zmęczeni ale szczęśliwi do rezydencji, gdzie czekała na nas pyszna kolacja. Zwieńczeniem przeżyć było oglądanie jeszcze raz cudownych widoków na zrobionych przez nas zdjęciach.

Dzień 8

W niedzielne od rana korzystaliśmy z czasu wolnego, później omawialiśmy miniony tydzień. Następnie wybraliśmy się na Festiwal de las Naciones Sevilla`2019, gdzie bawiliśmy się przy dobrej muzyce i próbowaliśmy przysmaków z różnych zakątków świata. Dzień zakończyliśmy pyszną kolacją.

Dzień 9

Tego dnia nasze praktyki odbyły się poza salą wykładową ,wszyscy udaliśmy się do "Real Alcázar Sevilla". Mieliśmy tam za zadanie zrobić zdjęcia kwiatów, detali,ścian oraz rzeczy nawiązujących do Andaluzji. Każdy był zachwycony urokiem tego miejsca oraz architekturą. Następnie udaliśmy się na plac hiszpański, gdzie tworzyliśmy zdjęcia portretowe. Po długim dniu wróciliśmy do rezydencji i przygotowaliśmy się do kolejnego dnia praktyk.

Dzień 10

Minął kolejny dzień. Wtorek zaczął się jak co dzień na praktykach zawodowych. Pojechaliśmy do pracy gdzie na spokojnie dokańczaliśmy nasze zadania takie jak: kreatywny brief i nasze strony. Zaczynaliśmy tworzyć banery oraz plakaty do produktów Ybarry. W trakcie dyskutowaliśmy na temat pomysłów, kolorów i sloganów pod plakaty, banery. W trakcie zajęć każda grupa podchodziła do namiotu bezcieniowego gdzie robiliśmy zdjęcia dziewięciu produktów Ybarry. Po praktykach zjedliśmy obiad, a następnie szybko udaliśmy się do restauracji , w której po kolei tworzyliśmy popularne hiszpańskie danie - paellę. Składała się głównie z warzyw oraz z mięsa, ryżu i sosu pomidorowego. Wszyscy się śmiali i świetnie się bawili! Po ugotowaniu regionalnego dania każdy je spróbował. Gdy wróciliśmy do rezydencji każdy stwierdził, że był to dzień pełen wrażeń.

Dzień 11

Na praktykach robiliśmy dziś zdjęcia kulinarne do kampanii reklamowej Ybarra. Chcąc zrobić to odpowiednio, poszliśmy najpierw do sklepu, aby zakupić odpowiednie produkty. Następnie w studiu zaczęliśmy tworzyć swoje kreatywne kompozycje. Gdy zrobiliśmy już wystarczająco dużo zdjęć, przeszliśmy do tworzenia gifa. Te materiały potrzebne są nam do odpowiedniego przeprowadzenia kampanii. Po powrocie z praktyk wykorzystaliśmy wolne popołudnie do uzupełnienia swoich dzienniczków i koniecznej papierologii.

Dzień 12

Dzisiejszy dzień praktyk zaczęliśmy od odwiedzenia rezydencji innej grupy, która tak samo jak my przyleciała do Hiszpanii na praktyki. Mieliśmy za zadanie zrobienie zdjęć wnętrza. Następnie wróciliśmy do studia gdzie dokonaliśmy ostatecznych poprawek dotyczących naszej końcowej prezentacji.

Dzień 13

Dzisiaj wypadł ostatni dzień naszych praktyk. Rano dano nam 2 godziny na wprowadzenie ostatnich poprawek, a po krótkiej przerwie zaczeliśmy przedstawiać swoje kampanie. Prezentacje zrobiły spore wrażenie, dzięki czemu dostaliśny dobre oceny. Po zaliczeniu projektu nasz tutor pokazał swoje własne zdjecia i projekty. Po pożeganiu na praktykach wróciliśmy do rezydencji, gdzie czekało nas kolejne pożegnanie, tym razem słodkie, od pani Irmy. Przygotowała dla nas hiszpańskie Churros z czekoladą, które wszystkich zachwyciło. Samym wieczorem mieliśmy zaś okazje wybrać się na pokaz Flamenco do miejscowej knajpki. Rytmiczny i pełen pasji pokaz tutejszego tańca okazał się idealnym sposobem na nacieszenie się ostatnim wieczorem w Sevilli.

1 wyjazd - jesień 2018 r.

wyjazd 2018

Dzień 1

Rozpoczęliśmy naszą podróż na Wrocławskim lotnisku, dolecieliśmy do Malagi, po południu dotarliśmy do Sewilli autobusem Euro Mindu. Zjedliśmy obiad przygotowany przez Irmę (naszą kucharkę). Po odpoczynku o 15.30 rozpoczęliśmy pierwsze lekcje, poznaliśmy naszych nauczycieli Laurent i Pilar, nauczyliśmy się o agencjach reklamowych i witrynie Word Press. Po kolacji poszliśmy prosto do łóżka ponieważ byliśmy zmęczeni po długiej podróży.

Dzień 2

Dzisiaj zajęcia rozpoczęły się o 9:30 w ośrodku EuroMind w Sewilli. Na miejsce dotarliśmy autobusem linii numer 2, który jedzie obok naszej rezydencji. Głównym tematem zajęć było przypomnienie rodzaju aparatów, dystorsji etc. Następnie realizowaliśmy 5 zadań. Były to portrety, zdjęcia grupowe, storyboard, zdjęcia z różną głębią ostrości. Pracowaliśmy w grupach, które ustaliliśmy poprzedniego dnia. Po pożywnym obiedzie udaliśmy się na wycieczkę do "Metropol Parasol”, gdzie obserwowaliśmy piękny widok na miasto. Spacerowaliśmy po starym mieście, robiliśmy zdjęcia.

Dzień 3

Dzisiaj mieliśmy dużo do zrobienia. Robiliśmy zdjęcia portretowe. Każdy z grupy musiał zrobić zdjęcie, w ten sposób przypomnieliśmy sobie rodzaje oświetlenia (przydatne do egzaminu :) ) Mieliśmy ubaw po pachy, ponieważ nie każde oświetlenie było korzystne!.

Dzień 4

Dzisiaj robiliśmy zadania z produktami Ybarra, oliwami, oliwkami, różnymi sosami. Robiliśmy 4 zadania gif na obrotowym talerzu, zdjęcia bezcieniowe produktów Ybarra, oraz zdjęcia przepisów z zakupionych przez nas produktów. Poźniej byliśmy na Seville Tour z Marysią zobaczyliśmy dużo zabytków, np Złotą Wieżę, Katedrę, oraz Plac Hiszpański.

Dzień 5

Wycieczka do Kadyksu!
Dzisiaj odbyła się całodniowa wycieczka do Kadyksu.Zwiedziliśmy m.in. Plac Hiszpański oraz Teatr Rzymski. Atmosfera była fantastyczna i dowiedzieliśmy się bardzo wiele o różnych ciekawostkach dotyczących Kadyksu od Kuby-naszego przewodnika. Poźniej mieliśmy czas wolny,który spędziliśmy z wielką radością nad oceanem podziwiając plażę i zjawiskowe muszle, które na niej znalezliśmy. Na sam koniec wracając do autokaru napotkaliśmy wiele miłych pupili w tym "morskie koty"..

Dzień 6

Wycieczka do Kordoby!
Dziś odbyła się całodniowa wycieczka do Kordoby. Wyjechaliśmy o 9.10, na miejscu byliśmy około godziny 11 Zwiedzanie rozpoczęliśmy od punktu głównego miasta; meczetu. Następnie nasz opiekun podzielił nas na grupy kilkoosobowe i dal nam kartkę z zadaniami mającymi na celu samodzielne zwiedzenie Kordoby (gra miejska). Zadanie trwało dwie godziny i wszyscy spisali się na medal! Po krótkim odpoczynku poszliśmy do środka meczetu. O 16 autokar musiał niestety odjechać i w Sewilli byliśmy juz na 18. Dzień był super!

Dzień 7

Wycieczka do Alcazar!
Dzisiejszego dnia zwiedziliśmy pałac królewski-Alcazar. W środku znajdowały się ozdobne ogrody królewskie, ozdobne dziedzińce, dużo egzotycznych roślin oraz dużo architektury arabskiej. Następnie byliśmy na wystawie dzieł sztuki Salvadora Dali katalońskiego malarza, słynnego surrealisty.

Dzień 8

Wycieczka do Katedry Najświętszej Marii Panny w Sevilli.
Dzisiaj mieliśmy okazje zwiedzać trzecią, co do wielkości katedrę na Świecie. Zachwyciła nas ona swoją wielkością oraz pięknem, licznymi malowidłami obrazami, rzeźbami oraz witrynami. Mieliśmy przyjemność zwiedzić wieżę Giraldę, z której mogliśmy obejrzeć miasto z góry. Po wycieczce wróciliśmy do rezydencji, zjedliśmy pyszny obiad i rozpoczęliśmy zajęcia z jednym z naszych tutorów. Na zajęciach tworzyliśmy projekt reklamy promującej produkty firmy Ybarra.

Dzień 9

Praktyki rozpoczęły się o 9:00. Poszliśmy do parku zrobić projekty zdjęć dla naszej kampanii, jak: zdjęcia do billboardu, magazynu czy storyboardu. Wszystko związane z produktami Ybarra. Kiedy skończyliśmy zdjęcia w parku, nasz tutor zabrał nas do klasy i przedstawił prezentacje dotyczącą kompozycji zdjęć. Po obiedzie poszliśmy na wycieczkę rowerową po Sevilli z przewodnikiem, który opowiedział nam trochę o zabytkach. Po kolacji poszliśmy do łóżek by być gotowi na następny dzień.

Dzień 10

Zajęcia zaczęliśmy o 9. Rozmawialiśmy o tym jak należy prawidłowo przygotować się do pracy fotografa, jaki sprzęt dobrać do danego zlecenia.
Dostaliśmy również wskazówki jak należy zachowywać się podczas wykonywania zleceń. Oglądaliśmy również zdjecia różnych sesji zdjeciowych takich jak np.sesja ciążowa, zdjęcia pomieszczeń. Podsumowaniem wykładów byl film Colberta Gregorego "Ashes and Snow". Po skończeniu zajęć udaliśmy sie na obiad. Po krótkim odpoczynku poszlismy do firmy Camara Sevilla, ktora pomaga rozwijac sie małym firmą. Wróciliśmy do rezydencji aby zjeść kolację. Wieczorem chętni poszli na flamenco, niestety nie mozna bylo robić zdjęć. Po powrocie poszlismy spać.

Dzień 11

Dzień zaczął się od spotkania z naszym koordynatorem Kubą. Omawialiśmy spędzony w Sewilli czas oraz podsumowaliśmy wykonane dotychczas zadania. Popołudniu, przyszedł czas na finałową prezentację naszych stron w Wordpressie oraz stron społecznościowych. Każda grupa pokazywała swoje dzieła nauczycielom. W międzyczasie zostali wyłonieni zwycięzcy gry terenowej, która odbyła się w Kordobie. Wieczorem pożegnaliśmy się z naszymi opiekunami i wróciliśmy do rezydencji przygotować się do powrotu do Polski.

Dzień 12

Dzień 13

Kilka zdjęć ...

marketing

Uczymy się hiszpańskiego

Plener fotograficzny na rzeszowskim lotnisku