I. O zawodzie Technik informatyk.
– wspólne treningi e-sportowe uczniów, organizacja turniejów gier
– wyjazdy na EMI, turnieje gier komputerowych
– elementy marketingu: organizacja wydarzeń, promocja, aspekty prawne e-sportu
– elementy nowych mediów: streaming, podstawy produkcji wideo
– grafika komputerowa na potrzeby gier: postacie, mapy, itd.
– “zdrowa praca” na komputerze
– podstaw programowanie gier WWW – Java Script (Phaser)
– podstawy programowanie gier w środowisku Unity – gry 3D i mobilne
– podstawy programowania gier w C++, Python
II. Informacja dodatkowe:
- Mamy niezbędne doświadczenie i doskonale wyposażone pracownie specjalistyczne, by profesjonalnie przygotować Cię do wykonywania zawodu technika informatyka,
- Oddziały klas w tym zawodzie objęte są patronatem firmy IDEO sp. z o.o.,
- Realizujemy od wielu lat projekty współfinansowane ze środków UE,
- Prowadzimy także dodatkowe zajęcia z automatyki i sterowania czyli zajęcia na pograniczu informatyki i elektroniki,
- W ostatnim roku nauki uczniowie mają możliwość uzyskania świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej do 1 kV.
III. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
- INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
- INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
IV. Sylwetka absolwenta:
- montaż i serwis sprzętu komputerowego,
- projektowania, wykonywania i konserwacji sieci komputerowych przewodowych i bezprzewodowych,
- projektowania i tworzenia stron WWW,
- tworzenie prostych aplikacji internetowych i mobilnych,
- tworzenie prostych aplikacji bazodanowych lokalnych i serwerowych,
- podstawowej obróbki grafiki.
V. Technik informatyk znajdzie zatrudnienie w:
- firmy sprzedające i serwisujące sprzęt komputerowy,
- przedsiębiorstwa wykonujące sieci informatyczne i teleinformatyczne,
- firmy tworzące oprogramowanie, strony WWW, aplikacje bazodanowe,
- studia graficzne, dźwiękowe, telewizyjne i filmowe,
- firmy tworzące gry i zajmujące się ich sprzedażą,
- wydawnictwa i drukarnie.
VI. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia: